Ghost Rider – Foc-cicleta | PC Forum Romania
Aplicatii | Fie ca ruleaza pe PC sau pe mobile, totul despre aplicatii.

Ghost Rider – Foc-cicleta

Află mai multe în categoria: Aplicatii

[align=center:754509c9ef][img:754509c9ef]http://www.pcforum.ro/files/altele/ghost_rider01.jpg[/img:754509c9ef][/align:754509c9ef]

Motociclistul vanator de recompense al diavolului, a pornit intr-un start inflacarat in ciuda criticilor, castigand undeva peste 44 milioane de dolari in box office. "[b:754509c9ef][url=http://imdb.com/title/tt0259324/]Ghost Rider[/url][/b:754509c9ef]" bazat pe un caracter al celor de la Marvel Comics, il are in prim plan pe motociclistul cascador Johnny Blaze ([url=http://imdb.com/name/nm0000115/]Nicholas Cage[/url]) care dupa ce si-a vandul sufletul lui Mephisto (Peter Fonda), se transforma pe timpul noptii intr-un Ghost Rider (Pilot Fantoma) inflacarat.

Pentru a crea pentru film cele 600 de cadre cu efecte vizuale, supervizorul VFX Kevin Mack s-a bazat pe studiourile Sony Picture Imageworks, [url=http://www.cafefx.com/]CafeFX[/url] si Digital Dream. Acestia din urma au adaugat un cer innorat si ploaie inflacarata, intr-o scena in care este prezentat Blackheart (Wes Bentley), raufacatorul, si de asemenea au mai lucrat la cateva cadre cu Blackheart si Mephisto in care eu facut modificari subtile cum ar fi bucati de carne care se cojesc. Insa cel mai complicat lucru pe care l-au avut de facut a fost in scena in care sunt introdusi demonii de apa si de tarana.

Imageworks a creat demonul Ghost Riderul scheletic, a construit si animat motocicleta sa din iad, si le-a dat foc la amandoua. In plus, studioul a creat si alte elemente demonica – pamant, vant, apa si 10.000 de fantome.

[align=center:754509c9ef][img:754509c9ef]http://www.pcforum.ro/files/altele/ghost_rider02.jpg[/img:754509c9ef][/align:754509c9ef]

[b:754509c9ef]Modele inflacarate[/b:754509c9ef]

Modelatorii de la Imageworks au lucrat in Maya la dublura digitala a lui Nicholas Cage pornind de la fotografii digitale de mare rezolutie. Aditional ei au construit motociclete si un cal demonic scheletic.
Motocicleta iadului a fost probabil unul dintre cele mai complicate modele pe care l-au creat in materie de cantitatea de detalii si de geometrie, spune Brian Steiner, supervizor CG. De obicei ei creau un model intreg si apoi petreceau o saptamana adaugand detalii. Acum au trebuit sa construiasca bucata cu bucata la rezolutie mare. La fiecare cateva zile, modelatorul aducea o alta sectiune mica.

Pentru cal, modelatorii au inceput cu un schelet, apoi au adaugat un sistem de muschi si de tesuturi interconectate. De fapt, ei aveau straturi care se conectau bucata cu bucata, spune Steiner. Au trebuit sa faca o multime de legaturi pentru a da impresia de tendoane care se conecteaza unul la celalalt. Fiecare piesa era simpla, insa puse toate laolalta, era complex.
Calul avea o coloana vertebrala lunga care era foarte complicat sa o misti cum trebuie cand mergea, insa bucatile musculare au fost cea mai mare problema. Au consruit un deformator volumetric care functiona ca un sistem muscular, astfel atunci cand un muschi se scurta, el se umfla.

Un sistem separat adauga piele deasupra, insa numai in anumite zone, o mare parte din suprafata fiind transparenta. Pentru a face muschii, tesuturile interconectate si pielea sa functioneze impreuna a fost foarte dureros in comparatie cu majoritatea personajelor.

Deoarece raufacatorii elementali – vantul, pamantul, apa – apareau atat in in forma demonica cat si in forma umana, echipa de efecte speciale a scanat actorii si apoi au creat dubluri digitale pe care le-au randat ca si cum ar fi oameni. Efecte de particule combinate cu trucuri de compozitare au creat iluzia ca vantul ar fi facut din aer murdar.

Insa, demonul principal, Ghost Rider, era o problema aparte: el era un motociclist imbracat in haine de piele cu craniu si maini in flacari, iar rotile motocicletei si motorul erau de asemenea in flacari. Aditional la crearea personajului scheletic in referinta cu Nicholas Cage, echipa a trebuit sa ii dea craniului o prestatie emotionala. Initial, ei au incercat sa schimbe cranii cu diferite expresii intre cadre, insa in final, ei au gasit mai eficient sa foloseasca focul pentru a descrie emotiile.

[align=center:754509c9ef][flash width=580 height=331:754509c9ef]http://www.pcforum.ro/files/altele/ghost_rider.swf[/flash:754509c9ef][/align:754509c9ef]

[b:754509c9ef]Aprinde-mi focul iadului[/b:754509c9ef]

Focul iadului a fost descris intotdeauna ca un flacara supranaturala, nu este o flacara mistuitoare, nu scoate fum, ea pur si simplu exista. Echipa a folosit-o pentru reda continutul emotional al lui Ghost Rider. Cand o vede pe Roxanne, rosul din foc dispare si devine unul subtil, atenuat. Dar cand Ghost Rider devine foarte furios, flacarile devin ostile si periculoase.
Cu cateva exceptii, focul lui Ghost Rider este mereu CG, o simulare computationala de fluid adus sub control de catre Patrick Witting de la Imageworks. Ei au folosit solverul Maya doar pentru calcule si Houdini pentru randare.

Pentru a modifica variabilele fluidului in solverul din Maya, cum ar fi viteza, temperatura, densitatea si cantitatea de combustibil si pentru a plasa special combustibilul, Witting a scris plug-in-uri pentru Maya care citeau datele din Houdini.
Plug-in-ul din Maya citea informatiile din Houdini si modifica variabilele fluidului. Acest lucru le-a oferit echipei o cale mai directa de interactivitate cu ajutorul solverului decat cu fortele. Exista o limita pentru ceea ce poate obtine cineva daca ar incerca sa faca efecte animate manipuland doar fortele.

[align=center:754509c9ef][img:754509c9ef]http://www.pcforum.ro/files/altele/ghost_rider03.jpg[/img:754509c9ef][/align:754509c9ef]

O solutie customizata bazata pe RenderMan RI, a rander (desenat) focul.Steve Marshall a scris un shader (creator de imagine) bazat pe fizica focului si l-a implementat in Houdini. Shaderul principal a fost unspectru tipic dinspre alb aprins catre portacaliu si rosu.
Pentru a controla randarile ce necesitau utilizarea intensiva a memoriei, echipa a taiat cadrele in mai multe straturi. Cand Ghost Rider era mare in cadru aveau nevoie de 100 de taieturi. Asta inseamna 100 de procesoare pe cadru pentru cateva cazuri foarte grave.

[align=center:754509c9ef][flash width=580 height=307:754509c9ef]http://www.pcforum.ro/files/altele/ghost_rider2.swf[/flash:754509c9ef][/align:754509c9ef]

[right:754509c9ef]http://www.pcforum.ro/files/altele/ghost_rider04.jpg[/right:754509c9ef][b:754509c9ef]Medii inconjuratoare[/b:754509c9ef]

Echipa stia ca focul va fi aspectul numarul unu ca dificultate, insa au avut si medii incojuratoare digitale, orase si peisaje de desert.

Intr-un din scene, Ghost Rider merge cu motocicleta pe marginea unui zgarie nori. Pentru aceasta filmare s-a folosit o cladire din Melbourne Australia, insa acea cladire nu era suficient de inalta.
Echipa a facut fotografii digitale de pe acoperisul cladirii pentru a o putea reproduce folosind tehnici digitale. Cladirea pe care merge el este aproape tot timpul 3D. In momentul cand ajunge in varf, se poate vedea un oras complet CG dedesubt. A fost destul de dur de construit un mediu inconjurator doar pentru cateva cadre, dar au fost norocosi pentru ca era o priveliste limitata. A fost nevoie sa reproduca doar doua fete ale cladirii.

Echipa a mai construit un peisaj pentru o secventa in care Ghost Rider si calaretul batran merg impreuna in desert. Aveau un motociclist in flacari si un cal la fel de inflacarat, si o miscare a camerei elaborata. De aceea miscarea camerei este in totalitate CG.

Camera cade din nori inspre pamant unde se vad doua luminite: cele doua personaje. Norii erau volume 3D, iar restul peisajului era pictura plecand de la fotografii de referinta facute in Utah. Pentru teren, echipa a folosit o combinatie de harti de texturi si shadere procedurale pentru a modifica multimea de detalii pe parcurs ce camera se apropia.

Totul a fost un proiect ambitios. Au fost doar 600 de cadre de efecte vizuale, insa au fost cateva efecte CG nebune care au depasit cu mult granitele, nu a fost doar un craniu in flacari. Chiar si asa, focul digital a fost un lucru important in acest film. Focul chiar a impins standardele mai sus, insa acest lucru este pentru moment, pentru ca instrumentele folosite de Imageworks lumineaza calea show-urilor ce vor urma.

Sursa: CGSociety

[align=center:754509c9ef][img:754509c9ef]http://www.pcforum.ro/files/altele/ghost_rider05.jpg[/img:754509c9ef][/align:754509c9ef]

Scrie un comentariu